Полезно за жлъчката: съвети за защита и добро здраве

  1. полезно за жлъчката

Чудите се какво е полезно за жлъчката? Какви храни да консумирате и какви навици на живот да придобиете, за да я пазите защитена и здрава? Не умувайте повече – попаднали сте на точното място. В следващите редове ще споделим ефективни практики за защита и поддържане на жлъчката.

Не пропускайте основни хранения

Жлъчката отделя жлъчен сок след хранене. Следователно, ако пропускате хранения, жлъчният сок се натрупва и повишава нивата на холестерол в жлъчката. С течение на времето, восъчната субстанция може да се втвърди до жлъчни камъни. Не си го причинявайте, а защитете жлъчката, като не пропускате да се храните редовно.

Внимавайте какво консумирате

Жлъчката „не обича” храни, които я натоварват и затрудняват функцията ѝ. За да не ѝ навредите, бъдете особено внимателни с какво се храните. Избягвайте пържените, мазни и тежки храни. Ограничете консумацията на сладкиши, сиропи и газирани напитки. Откажете колбасите и млечните продукти с много високо съдържание на наситени мазнини. Те повишават холестерола и застрашават здравето на жлъчката и сърцето.

Следвайте полезно за жлъчката хранене

Спазването на подходяща диета при проблеми с жлъчката е път към успешното им овладяване. Но не само това! Здравословният начин на хранене спестява много грижи и пази жлъчката и черния дроб от заболявания. За да бъде жлъчката здрава, спазвайте няколко правила:

  • Консумирайте храни, богати на витамин C – цитруси, горски плодове, киви, броколи и чушки.
  • Заменете продуктите от бяло брашно с пълнозърнестите им алтернативи. Те са пълни с диетични фибри, които намаляват холестерола, подобряват храносмилането, извеждат жлъчния сок и поддържат теглото.
  • Залагайте на рибата, суровите ядки, авокадо и зехтин за оптимален прием на полезните омега-3 мастни киселини.
  • Добавете в ежедневното си меню крехки меса, растителни източници на протеини (боб, леща, киноа, елда) и сурови или варени зеленчуци.
  • Секреторните функции на тялото, включително тези на жлъчката, се нуждаят от вода. За това пийте много от живителната течност.

Движете се повече

Проучвания показват, че движението намалява риска от образуване на камъни в жлъчката. Освен това добрата, редовна физическа активност държи килограмите в норма и предпазва от затлъстяване – рисков фактор за заболявания на жлъчката. Спортуването има още много позитиви за здравето и фигурата, за това го включете в ежедневието си. Ходете повече, правете упражнения или изпълнявайте друга подходяща физическа дейност. Стремете се да бъдете редовни.

Приемайте полезно за жлъчката природно средство със силимарин

Природните продукти със съдържание на естественото активно вещество силимарин благоприятстват функциите на жлъчката и подпомагат лечението ѝ. Те са широко препоръчвани от специалистите, тъй като проявяват доказан ефект, без да крият рискове за здравето. Сред тези на пазара, с най-голямо доверие от клиенти и специалисти се ползва Хептен/Hepten®. Той е мощен природен хепатопротектор, оказващ защита и подкрепа на черния дроб и жлъчката. Продуктът съдържа стандартизиран екстракт от билката Бял трън, под формата на 100 mg висококачествен силимарин.

Приемът му повлиява състава на жлъчката, стимулира производството на жлъчен сок и има жлъчкогонен ефект. Намалява опасността от образуване на камъни и подкрепя функцията на жлъчката. Пречиства организма от токсини, оказва положителен ефект върху метаболизма и храносмилането.

Продуктът се дозира по 1 течна капсула до 3 пъти дневно, след хранене. За оптимален ефект приемът трябва да продължи минимум 3 месеца.

borola
guest
0 Коментарa
Вградени отзиви
Вижте всички коментари